Wczasy Rodzinne w Rabce – Ponicach.

W dniach 1-9.08.2015r. dzieci, młodzież i rodzice ze Świetlicy "MACIEJKI" z Trzebnicy uczestniczyły we wczasach rodzinnych w Ośrodku Wczasowym „DANUSIA” w Rabce - Ponicach. Był to wspaniały czas odpoczynku, zbliżenia się do Boga poprzez codzienne modlitwy i wspólne Eucharystie, odprawiane przez ks. Sebastiana Bratka SDS, zwiedzania pięknych miejsc i wielu atrakcji. Nasz pobyt w Rabce był naznaczony w sposób szczególny Osobą św. Papieża  Jana Pawła II - pielgrzymowaliśmy do Sanktuarium Matki Bożej w Kalwarii Zebrzydowskiej – szczególnie ulubionego przez Papieża  i do Wadowic, gdzie zwiedziliśmy Dom Rodzinny Jana Pawła II. Był też zorganizowany quiz wiedzy na temat Jana Pawła II dla starszych dzieci, a dla młodszych konkurs plastyczny związany też z Janem Pawłem II. Mieliśmy okazję podziwiać piękno otaczających gór spacerując Doliną Chochołowską i przejeżdżając przez Zakopane i okolice. Wielką radość sprawiła dzieciom i rodzicom wizyta w Rabkolandzie – rodzinnym parku rozrywki: jeżdżenie na karuzelach i samochodzikach, w latającym autobusie i statku Wikingów, pływanie pontonami i rowerkami wodnymi, przeglądanie się w krzywych lustrach w Domu Śmiechu, zwiedzanie Muzeum Osobliwości i Muzeum Orderu Uśmiechu i wiele innych atrakcji. Nie tylko dzieci, ale też niektórzy rodzice pierwszy raz w życiu jeździli karuzelą. Zwiedziliśmy też skansen pociągów w Chabówce, jechaliśmy pociągiem „retro” do Kasiny Wielkiej i wjechaliśmy wyciągiem na górę Śnieżnicę – co wymagało niemałej odwagi, a na szczycie Śnieżnicy mogliśmy podziwiać piękne widoki gór. Ten wspólny wyjazd miał również jeszcze jeden ważny aspekt: miał on wzmacniać Rodzinę – zintegrować, zacieśniać więzy, oderwać od codziennych trosk, ucieszyć dorosłych i dzieci wspólnie spędzanym czasem. Dla rodziców odbyły się warsztaty prowadzone przez Panią Małgorzatę Reginię - pedagoga, socjoterapeutę m.in. na temat szkodliwości dopalaczy, a także- na prośbę rodziców – zajęcia takie odbyły się też z młodzieżą. Dzięki wzajemnej życzliwości i pomocy mogliśmy znowu doświadczyć tego, że: "..nikt nie ma z nas tego, co mamy razem.." Pogoda nam sprzyjała i nawet straszne upały nie pokrzyżowały nam planów, mimo zmęczenia wysokimi temperaturami, ochładzając się co jakiś czas w basenie i górskiej rzeczce – mogliśmy zobaczyć wiele pięknych i ciekawych miejsc.
Dziękujemy Funduszowi Pomocy Dzieciom i Młodzieży za wsparcie, dzięki któremu ten wyjazd mógł być zrealizowany, a dzieci z rodzicami mogły wspólnie wypocząć, otrzymać tyle radości, nadzieję i siłę na dalszą trudną codzienność.