Wczasy Rodzinne w Białym Dunajcu 4 - 11 sierpnia 2014r....!

Wczasy Rodzinne w Białym Dunajcu 4 - 11 sierpnia 2014r. Jak co roku - Świetlica "MACIEJKI" z Trzebnicy zorganizowała wyjazd wakacyjny. Tym razem był on jednak nieco inny niż zwykle - pierwszy raz na wakacje wyjechały nie tylko dzieci i młodzież uczęszczający na zajęcia Świetlicy, ale także ich rodzice. Całe rodziny wraz z s. Macieją, s. Petrą, ks. Sebastianem i wolontariuszkami spędziły radosne 8 dni w Ośrodku "U Guta" w Białym Dunajcu. Mieliśmy wycieczki do Poronina i Zakopanego, spacery po Krupówkach, zwiedzanie Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach i uczestniczyliśmy we Mszy św., zobaczyliśmy największą w Polsce wystawę klocków Lego, był wyjazd nad zaporę na Dunajcu w Niedzicy, gdzie podziwialiśmy zamek w Niedzicy, widok na zamek Czorsztyn i Jezioro Czorsztyńskie, wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na górę Wdżar w Kluszkowcach, schodząc z jej zbocza podziwialiśmy piękne widoki i potem były szaleństwa na najdłuższym w Polsce torze saneczkowym. Odwiedziliśmy też Izbę Regionalną „U Gąsienicy” w Murzasichle, gdzie poznaliśmy podhalańską kulturę, tradycję, historię, muzykę, stroje itd., wszystko obficie przeplatane góralskim humorem. Byliśmy też 135 metrów pod ziemią w kopalni soli w Wieliczce, którą zwiedzaliśmy i poznawaliśmy trud górniczej pracy, tam też - w podziemnej kaplicy ks. Sebastian Bratek SDS odprawił nam Mszę św. i potem zjedliśmy obiad w podziemnej restauracji. Widzieliśmy też długi orszak konny pędzący na góralskie wesele, uczestniczyliśmy w tradycyjnej góralskiej Mszy św. i byliśmy świadkami jak nasz rodak wygrywa wyścig Tour de Pologne. Integrowaliśmy się podczas wspólnej modlitwy, wspólnych posiłków i rodzinnej zabawy, m. in.: Familiada, Mam talent, kalambury, skecze, bal przebierańców, tańce i śpiewy, basen.
Cały wyjazd miał również jeszcze jeden ważny aspekt: miał on wzmacniać Rodzinę – największą wartość, podstawową komórkę społeczną, zacieśniać więzy, oderwać od codziennych trosk, ucieszyć dorosłych i dzieci wspólnie spędzanym czasem. Dla rodziców odbywały się warsztaty prowadzone przez Panią Małgorzatę – pedagoga, socjoterapeutę na temat: „komunikacja” oraz „postawy rodzicielskie”.
Był to Czas dla Rodziny, czas pogody ducha, miłości, radości, wdzięczności, ale i wspólnej modlitwy czy refleksji. Każdy wniósł w grupę coś wartościowego, doświadczaliśmy tego, że: "..nikt nie ma z nas tego, co mamy razem.." Mieliśmy też ogromne szczęście jeśli chodzi o pogodę - czuliśmy jak Bóg czuwa nad nami: wokół szalały nawałnice, burze, deszcze, były lokalne podtopienia, zerwane mosty, zalane drogi itd, a nas wszystko to omijało i spokojnie mogliśmy zobaczyć tyle pięknych miejsc - pomiędzy deszczami ;)
Dziękujemy wszystkim, którzy nas wsparli, także Funduszowi Pomocy Dzieciom i Młodzieży, dzięki którym ten wyjazd mógł być zrealizowany, a dzieci z rodzicami mogły wspólnie wypocząć i otrzymały tyle radości, nadzieję i siłę.